جدیرترین اخبار :
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد:

۷۰درصد ترانزیت کشور از مناطق آزاد تجاری و صنعتی انجام می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/04/16 | تعداد بازید :593
عبدالملکی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد و تجاری انجام می‌شود و تقویت تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در این مناطق مورد توجه است.

حجت‌الله عبدالملکی در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور به میزبانی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد و تجاری انجام می‌شود، گفت: ۷۰۰هزار نفر در ۷ منطقه آزاد کشور شاغل هستند و در ۱۸ ماهه اول دولت سیزدهم ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور انجام شده است.

او با اشاره به اقدامات و راهبرد‌های تعریف شده برای بهبود فضای کسب‌وکار در این مناطق، افزود: تلاش می‌کنیم با برخی اقدامات مانند تقویت تولید، بهبود فضای کسب‌وکار برای سرمایه‌گذاران غیربومی و تقویت ظرفیت استفاده طبقات مختلف مردم از گردشگری مناطق آزاد تجاری، میزان موفقیت این مناطق را در دست‌یابی به اهداف ارتقا دهیم.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت جهانی‌سازی مناطق آزاد و تکمیل ظرفیت‌های نرم‌افزاری، افزود: تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاری خارجی را در کشورمان که بهشت سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود، توسعه دهیم.

عبدالملکی بیان کرد: کشور ما با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان سرزمین ناشناخته سرمایه‌گذاری مطرح بوده و دلیل آن پایین بودن هزینه مواد اولیه، پایین بودن هزینه تأمین زیرساخت‌ها، دسترسی آسان به بازار و... است.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع مسائل مناطق آزاد انجام گرفته است، تصریح کرد: لازم است معاونت‌های اقتصادی استانداری‌های دارای مناطق آزاد، مسائل مناطق آزاد تجاری را احصا و ارسال کنند تا نسبت به رفع این مسائل اقدامات لازم صورت گیرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل